Богослужіння у неділю 15 травня

У четверту неділю Пасхи, 15 травня, в нашому соборі буде звершено дві Божественні літургії: рання о 7:30 ранку, та пізня о 9:00. Запрошуємо приєднуватися до трансляції богослужіння наживо зі Спасо-Преображенського собору Православної Церкви України в Києві і до спільної молитви за Україну, за наше військо, за поранених і полонених, та за весь народ! Прямий ефір ведеться за підтримки голови Парафіяльної ради собору Ігоря Лисова та завдяки вашим пожертвам, які ви подаєте разом із проханнями про молитву за здоров’я та за упокій. Записки на поминанням за богослужінням у нашому соборі приймаються онлайн тільки через сторінку за цим посиланням. Ваші пожертви просимо переводити передусім на потреби Збройних сил України та на благодійну допомогу.

Проповідь на Євангеліє (священник Ростислав Воробій):

Проповідь на Апостол (протодиякон Дмитро Самойленко):

В ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа.
Христос воскрес!

Сьогодні нашій увазі пропонується уривок з книги Діянь з двома сюжетами – зцілення розслабленого та воскресіння спочилої жінки. Здавалося б, ці два різні моменти з життя апостола Петра. Але вони поєднуються одним – продовженням справ Христових.

Зцілення розслабленого на ім’я Еней схоже на подібне Христове диво у Капернаумі. Петро каже хворому: “Встань з постелі твоєї”, і Христос казав: “встань, візьми постіль твою”. І в наступному епізоді знову сильна схожість із випадком воскресіння Ісусом дочки Іаіра. Навіть формула схожа практично на 100 відсотків! Арамейською мовою різниця лише в одній літері. До дівчинки Ісус звертався “ТаЛІфа кумі” (тобто “дівчинко, встань”), а Петро використав фразу “ТаВІфа кумі” (тобто “Тавіфо, встань”).

Логічно було б припустити, що сам Апостол згодом розповідав, як він воскресив Тавіфу, і що він при цьому вимовляв, адже свідків події він вислав геть. Але краще буде припустити інше: Євангеліст, на зразок іконописця, ставив перед собою не мету докладного передання подій, але богословську мету, щоб наочно, наскільки це було можливо, показати, що Апостол продовжує діяльність Ісуса Христа, що Апостол є уповноваженим посланцем Господа і членом Церкви як Тіла Христового.

Важливим є ще один богословський акцент оповідань Євангеліста Луки. Апостол Петро в його зображенні не тільки бере за зразок дії Ісуса Христа, а й творить чудеса силою Ісуса Христа. Він не говорить Енею: «Я зцілю тебе!». Але каже: «Зцілює тебе Ісус Христос!». А перед воскресінням Тавіфи він, «ставши на колiна, помолився». Не сила Апостола, а сила Переможця смерті могла зцілити розслабленого Енея і повернути до життя померлу Тавіфу. Уклінна молитва Петра теж відбувалася без свідків. Тому тут ми знову припускаємо «богословсько-іконописну» творчість Євангеліста.

Зцілення від паралічу або повернення до земного життя, за яким рано чи пізно все одно неминуче прийде смерть, за своєю суттю неспівставні з Воскресінням Христовим. Проте вже чудеса зцілень і воскресінь, які творив Господь, Їм же пояснювалися як добрі знамення майбутнього спасіння, початок якого було покладено Воскресінням Христовим. Ці знаки продовжують і втілюють у діях апостоли Христові та інші послідовники Ісуса Христа.

Чудеса зцілень і самі собою мають дуже велике значення для людей, які страждають. Вони також були і залишаються одним із найпотужніших засобів євангельської проповіді та приведення багатьох людей до віри. Але, як справедливо вказував Апостол Павло, «якщо Христос не воскрес, то і проповідь наша марна, марна і ваша віра». Тільки у світлі воскресіння Христового чудесні зцілення знаходять свій глибокий сенс знамень, які вказують на майбутнє спасіння. Ця думка і підкреслена в розповідях про Енея і Тавіфу: повернення здоров’я і життя в цьому світі повинні розумітися як радісні знаки того, що Бог, Який «воскресив Господа, воскресить і нас силою Своєю» Амінь.

Повний запис богослужіння:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.