Божественна літургія у неділю перед Богоявленням

У неділю перед Богоявленням, 15 січня в нашому соборі буде звершено дві Божественні літургії: на 7:30 і 9:00 ранку. Пізня літургія у неділю буде транслюватися наживо на цій сторінці. Запрошуємо приєднуватися до молитви у Спасо-Преображенському соборі Православної Церкви України в Києві! Прохання на молитву (записки за здоров’я чи за упокій) просимо подавати за цим посиланням.

Проповідь:


Всенічне бдіння:

Усі записки, які ви подаєте онлайн, читаються за богослужінням у нашому соборі. Щиро дякуємо усім вам, дорогі браття і сестри, за пожертви, які ви робите на підтримку нашої парафії. Нехай Бог благословить вас і усіх ваших рідних і близьких, усіх, за кого просите молитися, миром і міцним здоров’ям. Недужим скорішого зцілення та укріплення сил. Усіх же спочилих нехай прийме Всевишній Отець до Своїх небесних осель.

Божественна літургія:

2 thoughts on “Божественна літургія у неділю перед Богоявленням

  1. Христос Родиться! Прот. отче Андрій, я послухав Вашу проповідь на Значення Хрещення у цю неділю (16го січня 2022). Я дуже часто слухаю по ютубі Божественні Літургії у Спасо-Преображенському соборі. І якщо я у іншому храмі беру участь у Літургії, то іду на ютуб щоби послухати проповіди (на апостола та євангелії) у Спасо-Преображенському соборі.

    Слухаючи проповідь про хрещення, я був досить заплутаний Вашим поясненням що до які таїнства є необхідними а які є необовязковими. Хрещення і причастя є необхіднмим а соборування, священство і покаяння є необовязковими. Це мене шокувало – виростаючи у Української Православної Церкви в діяспорі, я завжди розумів, і був навченим, що без покаяння та сповід за гріхи, краще не підходити до причастя. Без покаяння за гріхів не буде спасіння, не дивлячи чи віриш у Христа. Христос сказав – якщо любиш мене то будеш дотримувати мої слова – а це 10 заповідів і любити Бога зи всією душею а ближнього як самого себе. Дивлячи що ми всі грішимо, значить ми порушуємо закони Божих, то мусимо сердечно каятися (до Бога і до того кому зробили кривду), висповідатися і тоді прийняти причастя. А відносно соборування, чи то не робиться підчас хрещення (мазання чоло, грудь, рукі і ногі хрещенного)? Чи це не робиться тоже підчас служби на свят вечір? Чи це не на виздоровлення душі, а не тільки тіла?

    • Славімо Його!
      Шановний Михайло, дякую за Вашу увагу до нашої праці, і за Ваші питання. Так, в усному слові можна дещо упустити і не завжди точно висловитися. Зокрема, я зовсім не згадав про таїнство Миропомазання, яке відбувається у нас одразу після Хрещення, в одному власне чинопослідуванні. Миропомазання – це таїнство, в якому подається дар Духа Святого. Апостоли подавали цей дар через покладання рук, а пізніше увійшла у вжиток інша, теперішня форма, через помазання миром. Це таїнство теж необхідне всім, але воно у нас йде, так би мовити, “в комплекті” з Хрещенням, тому я його й не згадав у короткому слові.
      Тепер щодо покаяння. Якщо Ви прослухаєте ще раз уважно ту проповідь, то помітите, що я зазначив, що покаяння необхідне християнину, але я не можу сказати цього самого про сакраментальну форму таїнства – про сповідь в такій формі, як вона нам тепер відома. Покаяння – це поняття ширше і глибше, ніж “таїнство Покаяння” у формі сповіді перед священником. Прощення гріхів подається від Господа не тільки як результат читання священником розрішительної молитви після сповіді. Не всі гріхи потребують такої сповіді, і практики давньої Церкви були іншими та, на мій погляд, більш вірними ніж те, що маємо тепер, особливо у російській (або зросійщеній) традиції. В інших Помісних Православних Церквах, як і у нас в соборі, немає обов’язкової сповіді перед кожним прийняттям Святих Таїн. Це не значить, що немає покаяння перед Причастям. Покаяння перед Причастям, по перше, інтегроване в самий чин Божественної літургії, а по-друге, переживається кожним особисто в свій спосіб, що є таїна взаємин людини і Бога.
      Щодо ж Маслосвячення, або Соборування, то це таїнство уділяється хворим, і його сутність полягає у молитві про цілковите зцілення людини – її душі й тіла, про прощення гріхів та підняття з ложа хвороби. Це таїнство не можна в жодному разі ототожнювати з Миропомазанням (яке після Хрещення, див. вище) або ж з помазанням благословенним єлеєм на святкових чи недільних церковних службах.
      З повагою, священник Андрій

Залишити відповідь до протоієрей Андрій Дудченко Скасувати відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.