Таїнство шлюбу (вінчання)

Що таке вінчання?

Таїнство шлюбу, яке частіше за все називають просто вінчанням, – це благословення нареченого та нареченої (чоловіка і дружини) за їх добровільною згодою на подружнє життя, де подається благодать Божа для взаємної допомоги та однодушності, а також для благословенного народження та християнського виховання дітей. Вступаючі у шлюб, чоловік і жінка перед Богом обіцяють одне одному любов, вірність та чесність подружню впродовж усього життя.

11796333_1053069268051322_4462241205829184162_n

Шлюб – це єдина суспільна інституція, яка, відповідно до Святого Письма, була встановлена Богом ще у раю до гріхопадіння людей. Після створення Адама і Єви “благословив їх Бог і сказав їм Бог: плодіться і розмножуйтесь, і наповнюйте землю і володійте нею” (Бут. 1:28).

Ісус Христос освятив шлюб Своєю присутністю на весіллі в Кані Галилейській. Він також казав: “Бог створив за образом Своїм людину, чоловіком і жінкою створив їх. Заради цього залишить чоловік батька свого і матір і прилучиться до дружини своєї, і будуть двоє одним тілом (Див.: Бут. 2:24). Тож вони вже не двоє, а одна плоть. Отже, що Бог з’єднав, того людина нехай не розлучає” (Мф 19:4-6).

Церковна відправа таїнства шлюбу складається з двох частин: заручин (які раніше проводилися окремо, за певний час до весілля) та власне вінчання.

Давня Церква довго не знала спеціального чину вінчання. Тодішнє таїнство шлюбу полягало в благословенні та короткій молитві єпископа, спільну участь нареченого й нареченої в Євхаристії (спільне причащання Тіла і Крові Христових). Окремий чин вінчання є досить пізнього походження та відомий не раніше IX століття.

11753645_1053069294717986_4404576013869847076_n

Що потрібне для вінчання?

1) Головне – це віра. Наречений та наречена (чоловік та дружина) мають сповідувати християнську віру, бути охрещеними та належати до Церкви. Тому від молодих вимагається за певний час до вінчання (за тиждень або за кілька днів) прийти на сповідь та причаститися. Це можна зробити у тій самій церкві, де будете вінчатися, або у іншому православному храмі.

Неможливо відправляти вінчання над подружжям, у якому чоловік чи дружина невіруючі.

У разі шлюбу між людьми православного та іншого християнського сповідання (католицького, протестантського тощо) вінчатися у православній церкві можна, якщо молоді дають обіцянку хрестити майбутніх дітей у Православ’ї.

2) Відсутність перешкод до шлюбу. До цього відноситься недостатній вік, родинні зв’язки, дійсний попередній шлюб тощо. Наявність державного свідоцтва про реєстрацію шлюбу, як правило, свідчить про відсутність подібних перешкод. Тому просимо молодих спочатку зареєструвати шлюб за державними законами.

Якщо хтось із молодих раніше перебував у церковному шлюбі (був вінчаний), необхідно отримати благословення єпископа на другий шлюб (див. нижче).

3) Свідки мають належати до Православної Церкви. Вони можуть бути одруженими чи ні. За наявності державного свідоцтва про реєстрацію шлюбу вінчання може відправлятися без свідків.

4) Із матеріальних речей для вінчання необхідно мати обручки. Вони можуть бути золотими, срібними, або виготовленими з іншого металлу. Обручки також можуть бути прикрашені камінням.

11737867_1053069251384657_1915384229190418090_n

Решта матеріальних речей – ікони у благословення родини, рушники на ікони, під ноги та для зв’язування рук, хустинки для свічок, вінчальні свічки, хустинки для тримання вінців – можуть бути за бажанням молодих.

Для пожертви на церкву просимо принести пляшку вина – воно буде використано для спільної чаші, яка подається молодим під час вінчання. Це має бути кагор належної якості, бо решту вина буде використано для літургії, за якою причащають і дітей.

11811357_1053069314717984_1618339214286533927_n

Коли можна вінчатися?

На відміну від хрещення, яке може відправлятися кожного дня, вінчання у певні дні не проводиться. Не вінчають напередодні великих церковних свят, неділі та пісних днів (тобто по вівторках, четвергах та суботах), впродовж чотирьох тривалих постів, масляного та великоднього тижня. Про те, чи можливо вінчатися у дату, що вас цікавить, запитуйте у церкві.

Як записатися на вінчання у Спасо-Преображенському соборі?

Попередньо про дату і час, коли можна вінчатися, можна домовитись, зателефонувавши до Спасо-Преображенського собору: (098) 376-35-97, (044) 359-08-98. Для того, щоб записатися на певний час, тобто зарезервувати його для вас, потрібно прийти до собору і звернутися до свічної лавки. Це можуть зробити молоді особисто, або хтось із їхніх батьків.

Скільки пар водночас вінчають?

У нашому соборі ми вінчаємо кожну пару окремо.

11760336_1053069248051324_963746003736345288_n

Чи можна проводити свою фото- та відеозйомку?

Так, ви можете вільно проводити фото- та відеозйомку під час вінчання. Єдине прохання – не заважати відправі.

Чи грають на дзвонах для молодих?

Так, після вінчання молоді виходять із церкви під супровід вінчальних дзвонів карильйону Спасо-Преображенського собору.

Як розвінчатися?

Такого поняття як “розвінчання” у Православній Церкві не існує. Шлюб укладається для того, щоб поєднати молодих навіки. У разі, коли люди не зберегли цього дорогоцінного дару, коли шлюб розбився та хтось із подружжя утворив новий шлюб, Православна Церква може надати дозвіл на церковне благословення другого шлюбу. З цим питанням потрібно звертатися до єпископа, бо це перевищує повноваження священиків. Для цього потрібно звернутися до приймальні вікаріїв Київської Митрополії (на території Києво-Печерської Лаври, корп. 70а, пн-чт 10:00-15:00). Докладніше про це вам можуть розповісти священнослужителі нашого собору.

11027509_1053069274717988_7340355187510540100_n

Церковне вчення про суперечливі питання

У Основах соціальної концепції Української Православної Церкви пояснюються деякі суперечливі питання стосовно вінчання та сімейного життя:

Про невінчаний шлюб:

На жаль, трапляються випадки, коли духівники оголошують незаконним цивільний шлюб або вимагають розірвання шлюбу від подружжя, яке багато років прожило разом, але з тих чи інших причин не здійснило вінчання в храмі… Деякі пастирі-духівники не допускали до причастя осіб, які живуть у «невінчаному» шлюбі, ототожнюючи такий шлюб з блудом. Наполягаючи на необхідності церковного шлюбу, пастирі водночас повинні пам’ятати про те, що Православна Церква з повагою ставиться до цивільного шлюбу.

Про єдність та різницю у вірі:

Спільність віри чоловіка та жінки, які є членами тіла Христового, — найважливіша умова справді християнського й церковного шлюбу. Тільки єдина у вірі сім’я може стати «домашньою Церквою» (Рим. 16, 5; Флм. 1, 2), в якій чоловік і жінка разом з дітьми зростають у духовному вдосконаленні й пізнанні Бога. Відсутність однодумності становить серйозну загрозу для цілісності подружнього союзу. Саме тому Церква вважає своїм обов’язком закликати віруючих брати шлюб «тільки в Господі» (1 Кор. 7, 39), тобто з тими, хто поділяє їхні християнські переконання.

Однак Церква з повагою ставиться і до такого шлюбу, в якому лише одна сторона належить до православної віри, згідно зі словами святого апостола Павла: «Невіруючий чоловік освячується жінкою віруючою, і жінка невіруюча освячується чоловіком віруючим» (1 Кор. 7, 14). На цей текст Святого Письма посилалися й отці Трулльського собору, визнаючи дійсним союз між особами, які, «будучи в невірстві й не приєднаними до стада православних, одружувалися між собою законним чином», якщо згодом один з подружжя навернувся до віри (правило 72). Однак у тому ж правилі та інших канонічних постановах (IV Вс. Соб. 14, Лаод. 10, 31), так само, як і в творах давніх християнських письменників та отців Церкви (Тертулліан, святитель Кіпріан Карфагенський, блаженний Феодорит і блаженний Августин), забороняється одруження православних з послідовниками інших релігійних традицій.

Згідно з древніми канонічними приписами, Церква й сьогодні не освячує вінчанням шлюби між православними й нехристиянами, водночас визнаючи їх законними і не вважаючи тих, котрі взяли такий шлюб, як таких, що перебувають у блудному співжитті. Виходячи з міркувань пастирської ікономії, Українська Православна Церква як у минулому, так і сьогодні вважає за можливе одруження православних християн з католиками, членами Древніх Східних Церков та протестантами, які сповідують віру в Триєдиного Бога, за умови благословення шлюбу в Православній Церкві й виховання дітей у православній вірі. Такої самої практики протягом останніх століть дотримуються в більшості Православних Церков.

Про підстави до розлучення:

Єдиною можливою підставою розлучення Господь назвав перелюбство, яке оскверняє святість шлюбу й порушує зв’язок подружньої вірності. У разі конфліктів між чоловіком і жінкою Церква вбачає своє пастирське завдання в тому, щоб усіма притаманними їй засобами (повчання, молитва, участь у Таїнствах) оберігати цілісність шлюбу й запобігати розлученню. Священнослужителі також покликані проводити бесіди з тими, хто бажає одружитися, пояснюючи їм важливість і відповідальність такого кроку.

На жаль, іноді з причини гріховної недосконалості подружжя може виявитися нездатним утримати дар благодаті, сприйнятої ним у Таїнстві Шлюбу, і зберегти єдність сім’ї. Бажаючи спасіння грішників, Церква надає їм можливості виправлення й готова після покаяння знову допустити їх до Таїнств.

Закони Візантії, встановлені християнськими імператорами і не заперечені Церквою, передбачали різні підстави для розлучення. Досі підставами до розірвання шлюбного союзу, освяченого Церквою, крім перелюбства й нового одруження однієї із сторін, визнавалися також відпадіння чоловіка або жінки від Православ’я, протиприродні вади, нездатність до шлюбного співжиття, яка існувала до одруження або настала внаслідок умисного самоскалічення, захворювання на проказу або сифіліс, тривала безвісна відсутність, судове покарання, пов’язане з позбавленням усіх прав стану, замах на життя або здоров’я жінки чи дітей, снохацтво, звідництво, здобуття прибутків з непотребств чоловіка чи дружини, невиліковна тяжка душевна хвороба та зловмисне залишення чоловіком жінки або жінкою чоловіка. У наш час цей перелік підстав до розірвання шлюбу доповнюється такими причинами, як захворювання на СНІД, медично засвідчені хронічний алкоголізм і наркоманія, здійснення жінкою аборту за незгоди чоловіка.

Про другий шлюб:

Згода на розірвання церковного шлюбу не може даватися заради догоджання примхам чи на «підтвердження» цивільного розлучення. А втім, якщо порушення шлюбу є здійсненним фактом — особливо при роздільному проживанні подружжя, — а відродження сім’ї не є можливим, з пастирської поблажливості також дозволяється церковне розлучення. Церква зовсім не схвалює другого шлюбу. Проте після законного церковного розлучення, згідно з канонічним правом, другий шлюб дозволяється для невинної сторони. Особам, перший шлюб яких був розірваний з їхньої провини, вдруге одруження дозволяється лише за умови покаяння й виконання єпитимії, накладеної згідно з канонічними правилами. У тих надзвичайних випадках, коли дозволяється третій шлюб, термін єпитимії, за правилами святого Василія Великого, збільшується. Підлягають осуду дії тих духівників, які забороняють своїм духовним чадам друге одруження на тій підставі, що другий шлюб нібито не схвалюється Церквою; забороняють подружжям розлучення в тому разі, коли через ті чи інші обставини сімейне життя стає для них неможливим. У своєму ставленні до другого шлюбу Православна Церква керується словами апостола Павла: «Чи з’єднався ти з жінкою? Не шукай розлучення. Чи залишився без жінки? Не шукай жінки. А втім, якщо й оженишся, не согрішиш; і якщо дівчина вийде заміж, не согрішить… Жінка зв’язана законом доки живий її чоловік; якщо ж помер II чоловік, вона вільна вийти заміж за кого хоче, тільки в Господі» (1 Кор. 7, 27-28, 39).

Про аборти:

З найдавніших часів Церква розглядає навмисне переривання вагітності (аборт) як тяжкий гріх. Канонічні правила прирівнюють аборт до вбивства. В основі такої оцінки лежить переконання втому, що зародження людини є даром Божим, тому з моменту запліднення будь-який замах на життя майбутньої людської особи є злочином.

Відповідальність за гріх убивства ненародженої дитини разом з матір’ю несе й батько, в разі його згоди на здійснення аборту. Якщо аборт зроблений жінкою без згоди чоловіка, це може бути підставою до розірвання шлюбу. Гріх падає й на душу лікаря, який робить аборт. Церква закликає державу визнати право медичних працівників відмовлятися від здійснення аборту за вимогою совісті. Не можна визнати нормальним стан, коли юридична відповідальність лікаря за смерть матері набагато більша, ніж відповідальність за знищення плоду, що провокує медиків, а через них і пацієнтів до здійснення аборту. Лікар повинен виявляти максимальну відповідальність за встановлення діагнозу, який може спонукати жінку до переривання вагітності; при цьому віруючий медик повинен ретельно перевіряти медичні показники й узгоджувати їх з велінням совісті.

Про контрацепцію:

Деякі з протизаплідних засобів фактично мають абортивну дію, штучно перериваючи на ранніх стадіях життя ембріона, а тому застосування їх можна розглядати як здійснення аборту. Інші ж засоби, які не пов’язані з припиненням життя, яке вже зародилося, до аборту ні в якому разі прирівнювати не можна. Визначаючи ставлення до неабортивних засобів контрацепції, християнському подружжю слід пам’ятати, що продовження людського роду є однією з головних цілей богоустановленого шлюбного союзу. Навмисна відмова від народження дітей з егоїстичних міркувань знецінює шлюб і є безперечним гріхом.

Водночас подружжя відповідають перед Богом за повноцінне виховання дітей. Одним із шляхів реалізації відповідального ставлення до їхнього народження є утримання від статевих відносин на певний час. А проте, потрібно пам’ятати слова апостола Павла, звернені до християнських подружжів: «Не ухиляйтеся один від одного, хіба за згодою, до часу, щоб перебувати в пості та молитві, і знову будьте разом, щоб не спокушав вас сатана нездержливістю вашою» (1Кор. 7, 5). Очевидно, що рішення в цьому питанні подружжя має приймати за спільною згодою, звертаючись за порадою до духівника. Останній же повинен з пастирською обережністю брати до уваги конкретні умови життя подружжя, їхній вік, здоров’я, міру духовної зрілості та багато інших обставин, відрізняючи тих, хто може «вмістити» високі вимоги утримання, від тих, кому цього не «дано» (Мф. 19, 11), і піклуючись насамперед про збереження й зміцнення сім’ї. Неприпустимим є примушення або схиляння пасомих, усупереч їхній волі, до відмови від подружнього життя в шлюбі, необхідне дотримання особливої цнотливості й особливої пастирської обережності при обговоренні з пасомими питань, пов’язаних з тими чи іншими аспектами їхнього сімейного життя.

 

Маєте додаткові питання?

Пишіть нам у коментарі до цієї публікації. Будемо раді відповісти!

Таїнство шлюбу (вінчання): 172 коментарі

  1. В мене виникла не приємна ситуація, незнаю як правильно прийняти рішення. Мои батькі відвідують Украинську Православну Церкву Киивського патріархату, а батьки нареченого Московського патріахату. У нас має бути весілля, ми з хлопцем любимо один одного, батьки не розуміють, допоможіть порадою . Дякую

    • Шановна Наталія! Прикро, коли різниця між церковними юрисдикціями стає приводом для непорозуміння чи навіть ворожнечі. Натомість церковне єднання не буде можливим аж доки віряни обох конфесій не побачать один в одному братів та сестер, не почнуть товаришувати… Цього року мені доводилося вінчати пару, коли батьки нареченого та нареченої – священики з УПЦ та з УПЦ КП. Нехай Господь допоможе вам подолати перешкоди та створити міцну сім’ю! З повагою, священик Андрій.

      • У нас така ж ситуація.Ми з молодим хрещені в Українській Православній Церкві Московського Патріархату.Все життя я ходила в УПЦ РП,молодий з батьками не так давно почав ходити до УПЦ КП,хоча їздить в Почаїв.Але молодий хоче вінчатись в УПЦ КП,а я УПЦ РП.Як нам поступити в цій ситуації,чи буде шлюб благословенний якщо ми повінчаємося в УПЦ КП???

        • Шановна Анно, можу порадити Вам прийти з Вашим нареченим до нашого собору на бесіду. Про такі питання краще всього говорити наживо, при особистій зустрічі. Можна прийти будь-якого дня на вечірню службу (див. роклад богослужінь, коли є вечірня – це практично щодня). З повагою, священик Андрій.

  2. Чи можна зберігати ікони від першого шлюбу і ,що з ними робити коли вінчався вдруге та є ікони від другого шлюбу?

    • Шановний Степане! Ікони можна зберегти, звичайно, або можна їх подарувати комусь, наприклад, в церкву для бідної пари, яка буде вінчатися. З повагою, священик Андрій.

  3. Мій чоловік розлучений. Православний. З першою дружиною брали шлюб в костьолі. Розлучились із-за зради дружини. Його перша дружина -католік. Чи можна нам взяти шлюб у православній церкві? З першою дружиною мій чоловік не спілкується. Чи потрібно йому розірвати в костьолі цей шлюб? Чи можливо якось по іншому це зробити. Дякую.

    • Шановна Лія,
      Вам із чоловіком можна взяти церковний шлюб у православній церкві. Якщо ви хотіли б зробити це у нашому соборі, то потрібно попередньо отримати на це благословення від митрополита. Радив би Вашому чоловікові прийти до собору за кілька тижнів до майбутнього вінчання, щоб узгодити це питання (написати прохання владиці на благословення). З повагою, священик Андрій

  4. Доброго дня! Підскажіть будь-даска я живу з молодим чоловіком, ми не розписані, нам його мама подарувала ікони з якими благословляла його на перший шлюб, що з цими іконами робити? Це не дуже страшно, воно якось впливає на наші теперішні відносини?

    • Шановна Ірино,
      Наявність чи відсутність ікон саме по собі не має значення. Треба дивитися у корінь проблеми, а не на зовнішність. Той стан, в якому Ви живете (без розпису та без вінчання), з християнської точки зору є блудом. Це гріх, який потребує припинення, спокутування та виправлення життя – тобто треба або розійтися, або одружитися. Можливо, мати подарувала ікони як знак свого благословення та з прагенням Божого благословення на вашу майбутню сім’ю. Якщо ви кохаєте один одного, то це великий Божий дар і чудо. Щоб зберегти і примножити дар любові, який ми маємо від Творця, потрібно із вдячністю дотримуватися Його заповідей. Оскільки у вас вже є ікони – використовуйте їх за призначенням, тобто моліться щодня разом перед ними. Нехай чоловік молиться про те, щоб не повторити помилку попереднього шлюбу і стати для Вас добрим чоловіком. Ви моліться, щоб стати доброю дружиною.
      З повагою, священик Андрій

  5. Доброго дня!Ми з чоловіком у православному шлюбі сім років,але зараз чоловік починає стверджувати що католицька віра йому ближча і що він католик.Як бути в такій ситуаці,коли я православна,і не хочу щоб ми ходили до різних віросповідань?

    • Шановна Галя,
      Шлюб або є, або ні, і він не може бути православним чи католицьким. Людина також вільна обирати власну церковну приналежність, але перед цим варто дуже добре подумати і в жодному разі не поспішати. Треба розглядати насамперед мотиви людини – чому вона хоче змінити конфесію? Нарешті, і православні і католики є християнами. Те, що нас об’єднує – це набагато більше, ніж деякі відмінності, що існують між конфесіями. Ви можете запропонувати чоловікові прийти до нашого собору та поділитися своїми міркуваннями зі священиком. Я особисто при нагоді буду радий поспілкуватися. З повагою, священик Андрій

  6. Доброго дня.
    вирішую з нареченим одну проблему:
    я православної віри, а він пятидесятник,тобто все життя ходив до пятидесятників оскільки його батьки сповідують цю віру, а він на даний момент не хрещений . на даний момент він не готовий перейти на православя, хоча 3 роки життя разом ходимо разом до православної церкви.
    чи можемо ми взяти шлюб у православній церкві?

    я завжди думала що не можемо, але з коментаря який я побачила зявилася надія, але я так розумію що йому потрібно бути хрещеним у будь якому випадку навіть якщо це пятидесятництво: “У разі шлюбу між людьми православного та іншого християнського сповідання (католицького, протестантського тощо) вінчатися у православній церкві можна, якщо молоді дають обіцянку хрестити майбутніх дітей у Православ’ї.”

    • Доброго дня, шановна Ірино. По-перше, треба з’ясувати, чи охрещений Ваш наречений. Якщо охрещений, то чи в ім’я Отця і Сина і Святого Духа. Пропоную Вам прийти разом на співбесіду і поговорити. Напишіть на адресу храму info@preobraz.kiev.ua, щоб домовитися про дату і час. З повагою, священик Андрій.

  7. Доброго вечора !!! Можливо ви нам підскажете як діяти ? Ми з моїм чоловіком уклали шлюб перед законом . Дуже хочемо здійснити таїнство вінчання але є проблема він греко-католик я православна УПЦ МП я неодноразово зверталася до священників УПЦ МП і до свого настоятеля але вони дають згоду на вінчання тільки коли чоловік прийме хрещщення в УПЦ МП тобто зрічеться своєї віри . Він сам з Львівщини поблизу нема УПЦ МП його вся родина і він ходить до греко-катоцької церкви я неможу його примусити зріктися віри я нерахую що це вихід . Ми зверталися до священника греко-католика він непроти .Але я хочу вінчатись в УПЦ МП .незнаю як поступити мені відповіді розгорнутої пояснюючи ніхто недав тільки якимось сухими словами …. що мені здається щоїм просто всерівно і відповідаютьвони тільки щоб відчипитись ..а на мою думку що батюшка повинен допомогти, прояснити ..

    • Шановна Юлія,
      Дуже прикро, що Вам так відповідали, як Ви пишете. Якщо Ви уважно прочитали цитування з Основ соціальної концепції УПЦ, Ви могли там побачити наступне: “Українська Православна Церква як у минулому, так і сьогодні вважає за можливе одруження православних християн з католиками, членами Древніх Східних Церков та протестантами, які сповідують віру в Триєдиного Бога, за умови благословення шлюбу в Православній Церкві й виховання дітей у православній вірі.”
      Тож, Вашому чоловіку зовсім не потрібно зрікатися своєї церкви, щоб обвінчатися з Вами у Православній Церкві! Вам достатньо пообіцяти священику, з яким будете мати бесіду на сповіді перед вінчанням, що будете хрестити дітей, які народяться після вінчання, у Православній Церкві. Будемо раді, якщо прийдете до нас на сповідь!
      З повагою, священик Андрій.

      • Дуже дякую за відповідь!!! Це дає мені надію що я найду священника який захоче нас повінчати без зрікання віри . На даний час я зверталась до трьох які мені відмовили .

  8. C.І.Х. Скажіть будь ласка чи можуть взяти шлюб хресний батько і мама дитини ???

  9. Доброго дня ! Так сталось що ми покохали один одного але я є хресним батьком її дитини вона в церковному шлюбі не перебувала ніколи. Чи можливо отримати дозвіл вінчатись хресному батькові з матір’ю свого похресника ???

    • Доброго дня, шановний Степан. Якщо дитина – дівчинка, то немає перешкод. Якщо дитина – хлопчик, то між Вами і ним є духовне споріднення. В такому разі вінчатися можна, якщо дозволить єпископ. Якщо Ваша ситуація є такою, то просимо прийти спочатку до нашого собору на сповідь, і потім вже поговоримо про те, що робити далі. З повагою, священик Андрій

  10. Доброго дня ! Хочу знати відповідь на своє питання. Підскажіть будь ласка!!Я перебуваю у шлюбі зі своїм чоловіком 3 роки( який вже мав шлюб і шлюбний розвід ). Але маю іншого вже чоловіка. Чи можу я мати шлюбний розвід з 1 чоловіком і укласти шлюб з 2. ( причина розходу я покохала іншого і хочу мати від нього дітей. Від 1 чоловіка дітей немає.)
    І ще 1 питання: ” Чи зможе Бог пробачити мені мій перелюб і як жити далі?”. Буду дуже вдячна за більш детальну відповідь.

    • Христос воскрес! Шановна пані сестро, на подібні питання вкрай важко давати загальну віповідь, коли не бачиш людину. Запрошую Вас до храму на сповідь – кожного дня на вечірні о 17:00. Всякий гріх може бути прощений, коли є покаяння, що означає не тільки визнання провини, а й виправлення життя. З повагою, священик Андрій.

  11. Доброго дня..змусило звернутися до вас запитання як, питання вибру свідка(дружки)на моєму весіллі, у мене є подруга яка зустрічалася з хлопце але він іі покинув на 5 місяці вагітності і вона народила,я хотіла би іі взяти іі за свідка, можна чи ні?

  12. Доброго вечора! В мене за плечима вже два розлучення і два вінчання. З першим чоловіком дітей не мали. Розлучилися через зраду чоловіка. З другим чоловіком і нас є маленька донечка. В розлученні нам посприяла чоловікова мама. Вона ходить в УПЦ КП а я і моя сім’я в УПЦ МП. перед вінчанням в нас були великі спори з цього приводу, але чоловік підтримав мене, проте після народження дитини його як підмінили, він називав нас з донькою сеператистами, погрожував фізичною розправою і тим що забере в мене дитину. Весь цей час його мама також влаштовувала нам страшні скандали і як могла відводила від мене чоловіка. Вона свого досягла і ми розлучилися не зважаючи на мої намагання зберегти сім’ю. З Божою поміччю ми з дитиною залишилися разом і не пошкоджені.
    Через деякий час я познайомилася з ніби то не поганою людиною. Ми з різних міст, тому бачимося дуже рідко, але взаємна симпатія дуже велика. Хотіли б і майбутнє спільне мати. Він в церковному шлюбі не перебував, лише в державному, проте вже 7 років як розлучений.
    Я б не хотіла б жити в блуді, бо розумію, який це тяжкий гріх! Але я ще молода (26р) дуже хотілося б мати сім’ю православну, мирну і міцну. Порадьте, що робити? Втретє наважитися на вінчання, а чи дозволять так взагалі?

    • Шановна Ірино! В православній церкві можуть дозволити максимум третій шлюб. Але перш ніж про це говорити, радив би не поспішати. Спочатку потрібно Вам та Вашому нареченому прийти на сповідь та причаститися. Походіть, помоліться, і якщо приймете рішення пов’язати долю з цим чоловіком, то розписуйтеся. І вже після розпису можна буде думати над церковним благословенням цього шлюбу. З повагою, священик Андрій.

  13. Слава Ісусу Христу!
    Підкажіть будь-ласка, чи можна винчатися у греко-католицькій церкві, якщо ніхто з наречеих не є хрещеним у ній?

    • Слава навіки! Стосовно порядків у Греко-католицькій церкві я не знаю, але можна розмірковувати за аналогією. Для того, щоб вінчатися у православній церкві, потрібно зоб хоча б одна людина з подружжя була православною, а друга може бути іншої християнської конфесії. Якщо обидва не є православними, то перед вінчанням їм потрібно прийняти православ’я. Мабуть, у греко-католиків відповідно. Якщо ж пара, про яку Ви питаєте, є православні, то для чого ж їм вінчатися в іншій церкві? З повагою, священик Андрій.

  14. Доброго вечора, скажіть будь-ласка де можна подивитись процедуру підготовки до вінчання? Коли поститись, причащятись? Сповідатить? За який період до вінчання?

    • Доброго вечора, шановна Тетяно. Посповідатися і причаститися можна за день чи за кілька днів до вінчання, можна й за тиждень. Щодо підготовки до сповіді і Причастя у нас на сайті є поради в цьому ж розділі “Найпоширеніші питання”. З повагою, священик Андрій.

  15. Доброго вечора,скажіть будь ласка,ми з моїм чоловіком хрестили одну дитину,тобтотявляємось кумами,ми можемо вінчатися?

    • Шановна Вікторія,
      В духовне споріднення із охрещеною дитиною вступає тільки один з хресних батьків – хресний тато для хлопчика і хресна мати для дівчинки. Але в народі давно вже є традиція, щоб хресні батьки не були між собою чоловіком та дружиною. Порушувати це навмисно не треба, щоб не спокушувати людей, але якщо це вже сталося, і ви уклали чи маєте намір укласти шлюб – це не гріх. Тобто, вінчатися можна. З повагою, священик Андрій

  16. Доброго дня!
    Скажіть , будь-ласка, чи можна продавати або перешивати (для себе) весільну сукню, у якій я була під час вінчання?
    Дякую!
    З повагою,
    Олександра

    • Доброго дня, Олександро! Сукня не має сакрального значення. Чому ж ні? З повагою, священик Андрій.

  17. Доброго дня! Слава Ісусу Христу! Підкажіть, будь ласка, у такоми питанні. Чи можна молитись за здоров`я та повернення додому ЧОЛОВІКА, якщо ми просто вже багато років живемо разом, але не зареєстровані та не вінчані офіційно? (обидва – вже давно розведені від попередніх шлюбів)? Буду дуже вдячна за відповідь.
    Він перебуває в АТО, його звати Андрій, і в нас зараз складні відносини, він давно не телефонує (дізнаюсь про його справи та стан від його співлужбовців), але я все одно за нього дуже переживаю, тому що дуже люблю. І не знаю, що мені робити. Спільних дітей не маємо. Допоможіть, будь ласка, порадою. Дякую

    • Шановна Тетяно, молитися можна за всіх, тим більше – за дорогого Вам чоловіка. Нехай повертається здоровим і неушкодженим! З повагою, священик Андрій.

  18. Скажіть,будь-ласка, мій наречений живе за кордом,але він українець. Чи можемо ми взяти шлюб без реєстрації РАГСу в Польщі в українській церкві?

    • Шановна Марія,
      В Польщі немає парафій Української Православної Церкви. На території Польщі є Польська Автокефальна Православна Церква. Чи зможуть там вас повінчати без державної реєстрації – потрібно звертатися до тієї парафії безпосередньо. Ми не можемо відповісти на це питання. З повагою, священик Андрій.

  19. Доброго дня,ми з чоловіком розірвали цивільний шлюб.Разом не живемо вже 2-гий рік.Він хоче отримати недійсність церковного шлюбу в католицькій церкві, хоча вінчалися ми у православній.я не хочу визнання розірвання цього шлюбу, але і життя, скоріш за все у нас не складеться, тому що його життям керує мама і це її ініціатива.Скажіть будь ласка, як краще поступити у цій ситуації і чи після визнання церквою недійсності шлюбу чи можуть розлучені причащатися і брати другий раз шлюб?

    • Доброго дня, шановна Оксано.
      Шлюб може бути визнаний недісним, якщо при його укладанні були приховані певні фактори, які унеможливлюють його укладання. Наприклад, якщо одна зі сторін на момент укладання цього шлюбу перебувала в іншому чинному шлюбі. В інших випадках йдеться не про визнання шлюбу недійсним, а про благословення на новий шлюб. Це може бути дозволено, коли попередній шлюб розпався, але це може бути дозволено не тому, з вини кого це сталося. Наприклад, не тому, хто покинув сім’ю, а тому, кого було покинуто. Звісно, що стосовно кожної ситуації потрібно розбиратися окремо. Щодо причастя – то це питання Вам потрібно з’ясовувати особисто під час сповіді. Щодо Католицької Церкви – маю сумнів, що таке взагалі можливо. З повагою, священик Андрій.

  20. Тобто, я так розумію, якщо я хочу зберегти шлюб, то про благословіння на новий ніякої мови йти не може

  21. Слава Ісусу Христу!Підскажіть будь ласка, чи має право греко -католицька церква уневажити подружжя, шлюб брали у православній церкві?та чи має право одне із подружжь звернутись із заявою щоб рішення приймала про це православна церква?

    • Слава навіки! Не зовсім зрозуміло питання. До якої церкви наразі належить подружжя (чи до різних)? Щодо правових питань греко-католиків потрібно звертатися до них. Шлюб може бути визнаний недійсним за дуже особливих обставин. Скоріш за все питання полягає у можливості благословення на другий шлюб? Поясніть будь ласка, можна в приватному повідомленні на info@preobraz.kiev.ua. З повагою, священик Андрій.

  22. Слава Ісусу Христу! Підкажіть, будь ласка, чи можливе вінчання між чоловіком і жінкою в Українській Православній Церкві, якщо наречений не володіє українською (іноземець), але є бажання обаінчатися в Українській церкві? Заздалегідь дякую!

    • Слава навіки! Шановна Леся, якщо цей чоловік православний християнин, то жодних перешкод немає. Можна вінчати також, якщо він є вірянином Католицької, Англіканської, Лютеранської, Реформатської церков, за умови, що дасть згоду на хрещення дітей, як народяться у цьому шлюбі, в Православній Церкві. З повагою, священик Андрій.

  23. Слава Ісусу Христу! Скажіть, будь ласка, чи існує таке поняття як таємний шлюб? Із хлопцем ми зустрічаємось більше 6-ти років, хочемо одружитися більше 3-ох. Всі чекають від нас феєричного весілля, нам воно ж абсолютно не потрібно, та й достатньо коштів не має. Хочемо розписатися і взяти шлюб без жодного святкування, та підтримки сімї і родини у нашому рішенні не має, і на певно не буде(( ми не знаємо як вчинити правильно, хочемо бути разом і не хочемо бути найзлішими ворогами для цілої сімї і родини… допоможіть порадою. Дякую!!!

    • Слава навіки! Шановна Ольго, вінчання без святкування цілком можливо, але шлюб таємним бути не може. Якщо ви будете розписані, то можете вінчатися. Прикро, що родина не підтримує. Звісно, ситуації бувають різні, але до батьків варто прислухатися. Це не значить робити все так, як хочуть вони, але ж вони мають більше досвіду і навряд чи бажають поганого своїм дітям. Проте, знову, ситуації різні і батьки різні бувають теж. Тому якщо вирішите одружуватися і розпишетеся – то можна вінчатися. З повагою, священик Андрій

  24. Доброго дня! В мене таке запитання!? Я з чоловіком уже рік в законному шлюб й маємо хлопчика – 1 рік йому! Ми відразу не обвінчались, але зараз вірішили що дуже хочемо цього! Чи можемо ми , проживши вже рік в шлюбі тільки зараз дати слово одне одному перед Богом? Й що треба для цього? Й чи можна тільки вдвох без лишніх глаз?

    • Доброго дня, Вікторія! Ви можете вінчатися. Будь ласка, запрошуємо вас прийти до храму спочатку на сповідь і Причастя. З повагою, священик Андрій.

  25. Слава Ісусу Христу! В мене таке запитання – чи можна носити обручки, якими обмінялись у РАЦСі до вінчаня? Бо розписались ми зараз, а вінчатись плануємо аж у травні наступного року.

    • Слава навіки! Шановна Христино, обручки носити можна. З повагою, священик Андрій

  26. Доброго дня. Мене турбує одне питання -нещодавно ми вінчатися з чоловіком, в храмі стали так -я біля правої руки чоловіка. А от зараз перечитаю правила вінчання, і виявляється що повинна була стояти біля лівої руки. Бо ліва сторона в храмі -жіноча. Перепитала всіх знайомих -на вінчанні наречена стояла зліва. Мене дуже хвилює це питання. Ми десять років йшли до того, щоб обвінчатися, і виявляється зробили це неправильно. .. поясніть мені, будь ласка, чи дійсно я повинна була стояти зліва?

    • Доброго дня, Ольго. Суть таїнства залежить не від того, як ви з чоловіком стояли, а від вашої доброї волі, щирої молитви вас і священика. Порядок того, де хто стоїть, визначається просто традицією, і якщо ви стали інакше, то таїнство через це не втрачає силу. Тож відкиньте сумніви, і нехай Бог благословить ваше подружжя. З повагою, священик Андрій.

  27. Доброго дня. Мене турбує питання, ми з чоловіком не одруженні, весілля планували на 15 жовтня, наразі я вагітна. Інтимних відносин до цього не мала. Наречений мій був одружений та вінчаний (розлучення у храмі не має), має сина. Підкажіть будь ласка, як нам бути, чи маємо ми право повінчатися і коли це краще зробити, і які наслідки дитини зачатої не в шлюбі з раніше вінчаним чоловіком для самої дитини та для мене як матері. Дякую.

    • Зі святом! Шановна Поліно, ви маєте право повінчатися, але, оскільки Ваш чоловік вже був вінчаний, Вам потрібно перед тим як вінчатися, отримати дозвіл на це від єпископа. Якщо Ви маєте намір вінчатися в нашому соборі, то прийдіть попередньо на сповідь і Причастя, і після сповіді священик підкаже Вам, як правильно зробити. Якщо думаєте вінчатися десь в іншій церкві, то спочатку Вам потрібно прийти на прийом до єпископа в Києво-Печерську Лавру, корпус 60а, з понеділка по четвер 9:00-15:00. Бог милостивий і чекає на наше покаяння і виправлення. Тому Вам ще до вінчання якнайскорше бажано прийти на сповідь, і зробити все для того, щоб дитинка, якій Бог дав життя, народилася в законному шлюбі. З повагою, священик Андрій.

  28. Доброго дня. Мій кум, який хрестив мою дитину, хоче щоб я його повінчав. Скажіть будь ласка, чи можна його вінчати в такій ситуації?

    • Доброго дня, Андрію. Наскільки можу зрозуміти з Вашого питання, йдеться про те, чи можете Ви бути свідком на вінчанні Вашого кума. Жодних перешкод до цього не існує. З повагою, священик Андрій.

  29. Слава Богу. Мій чоловік хрещеним батьком нареченої мого сина, чи можуть вони повінчатися?

  30. Спаси Вас Господи, отець Андрію. Чи не є вони так би мовити між собою братом та сестрою, дуже хочу правильно пояснити своїм дітям це. Дякую.

  31. Слава Ісусу Христу! В мене таке запитання – чи можна вінчатися в неділю? І чи є різниця між вінчанням в суботу і неділю ?

    • Слава навіки! Так, саме в неділю частіше за все і вінчають. В Українській Православній Церкві по суботах взагалі не вінчають. Вінчають в неділю, понеділок, середу і п’ятницю. З повагою, священик Андрій.

  32. Доброго дня!Підскажіть,будь-ласка, 1)чи можна дарувати батькам (живуть в невінченому шлюбі 34 роки) на день весілля бурштинові ікони “Казанская венчальная пара” неосвячені?
    2)я жила у вінченому шлюбі з чоловіком (охрещений в католицькому храмі,але брали шлюб у православному),який згодом зрікся віри і пішов у секту “свідків Ієгови”,це стало причиною розірвання громадянського шлюбу,питання в тому,чи я і моя дитина несуть цей гріх на собі і чи вважаюся я ще в вінченому шлюбі?
    Щиро вдячна!

    • Доброго дня! Шановна Ольго, батькам можна дарувати ікони незалежно від того, чи вони є вінчані, чи тільки розписані. Якщо розписані, то це є шлюб, а не блуд. Можна освятити ікони перед тим як дарувати, а можна щоб вже вони принесли їх до церкви та освятили.
      Друге питання є складнішим, і без особистої зустрічі навряд чи можна дати на нього повну відповідь. Можна тільки сказати, що діти не несуть відповідальності за гріхи батьків, це не їхня провина. Оскільки Ви були вінчані і церква не давала Вам дозволу на вінчання у другому шлюбі, то Ви залишаєтесь вінчаною, але що робити далі? Ви можете прийти до церкви на сповідь і поспілкуватися про це зі священиком. З повагою, священик Андрій.

  33. Слава Ісусу Христу!
    Підкажіть будь ласка, якщо має намір одружитися чоловік, який не був у шлюбі, із жінкою, яка була у шлюбі, то для нього це буле другий шлюб??? і відповідно чи буде у нього канонічна перешкода для прийняття священства.
    Заздалегідь вдячний, нехай хранить вас Господь!

    • Слава навіки! Шановий Василю, для чоловіка це буде перший шлюб, і вінчати цю пару будуть за звичайним чином, а не як другий шлюб. Формально це є перешкодою до прийняття сану, але єпископ може як виняток приняти рішення про висвячення такого кандидата, якщо вважає його гідним священства. З повагою, священик Андрій.

  34. Добрий день. Скажіть, будь ласка, чи може вінчатися пара, якщо дівчина не введена?

  35. Доброго вечора. В моєї сестри чотири роки тому загинув чоловік.
    Зараз в неї зав”язались нові відносини, вони хочуть побратися. Чи потрібно розвінчуватись з покійним чоловіком? Чи вона вільна і може вінчатися з теперішнім чоловіком?

    • Доброго вечора, шановна Тетяно. Вдова може укладати новий шлюб без жодних додаткових дозволів. Нехай Господь упокоїть з миром цього чоловіка, а сестрі Вашій бажаю щастя. З повагою, священик Андрій.

  36. Слава Ісусу Христу! Виникло питання: чи можемо ми-діти повінчати своїх батьків? І скажіть будь-ласка чи правда коли кажуть коли народилися діти в невінчаній сім`ї, то вони народилися в гріху і будуть нести цей гріх все життя? Дякую

    • Слава навіки! Шановна Юлія, перше питання незрозуміло. Що значить чи можете ви, діти, повінчати своїх батьків? Можливо, Ви мали на увазі, чи можуть повнолітні діти бути свідками – так, можуть. Діти не несуть на собі гріха батьків. Про це пише пророк Єзекиїль. Також детальніше про це можна почитати в моїй статті: http://www.kiev-orthodox.org/site/faithbasis/2203/ З повагою, священик Андрій.

      • Дякую за відповідь. Виникає інше запитання: діти повинні бути неодруженими чи одруженим?

  37. Добрий вечір! Чула про те, що на вінчанні не повинні бути присутні батьки. Ми з нареченим хочемо обвінчатись без гостей та батьків, підкажіть, будь ласка, чи це можливо.

    • Доброго вечора! Шановна Оксано, зазвичай батьки якраз присутні на вінчанні дітей. Втім, обвінчатися без гостей і батьків можливо, але тільки у тому разі, коли цей шлюб є зареєстрований згідно законів держави. З повагою, священик Андрій.

  38. Слава Богу!
    Я православний, дівчина, з якою ми хочемо обвінчатися – греко-католичка.

    “У разі шлюбу між людьми православного та іншого християнського сповідання (католицького, протестантського тощо) вінчатися у православній церкві можна, якщо молоді дають обіцянку хрестити майбутніх дітей у Православ’ї.”

    Читав це правило і на Вашому сайті, і на інших. Оскільки з великою повагою ставлюся до Його Високопреосвященства Владики Олександра, і до священиків Вашої парафії, тому вирішив задати питання, яке вже порівняно довгий час мене хвилюється, саме на цьому сайті. Сподіваюся одержати хорошу відповідь-пораду.

    Проблема наступна: у греко-католиків вимога ідентична. Єпископ дає дозвіл на шлюб, за умови, що один з наречених (той/та, який є греко-католиком) дасть обітницю, що майбутніх дітей подружжя виховуватиме у греко-католицькій вірі. Той з наречених, який/яка є православним, отримуючи дозвіл у свого єпископа на шлюб, теж повинен пообіцяти, що майбутніх дітей подружжя виховуватиме у православній вірі.
    Виникає логічне питання: як це реалізувати? Незалежно від того, де б наречені – православний і греко-католичка, – у православній чи греко-католицькій церкві, вінчалися б (адже подружжю подається благодать і благословення Боже, а Бог – один, незалежно від віросповідання), отримати дозвіл у єпископів свого віросповідання мають, і пообіцяти виховувати дітей у своїй вірі мають. Тоді що виходить, когось з них підштовхують на гріх – брехню? Одних і тих же дітей один обіцяє виховати в православній вірі, а інша – в греко-католицькій. Чи як це розуміти і виконати?

    Мені видається, що виходом було б, якби один з майбутнього подружжя (наприклад, я, православний) обіцяв православному єпископу виховати одне дитя в православній вірі, наприклад, першу дитину ; а інший (греко-католичка) – друге дитя (якщо Бог пошле двох діток) в греко-католицькій вірі. Наступних дітей, якщо будуть, на все воля Божа, аналогічно. І це було б чесно, і не треба було б обманювати. Тим більше, що обоє християни, різниця буде тільки в тому, де хто з дітей прийматиме таїнства, те ж хрещення, сповідь, причастя, соборування (молитися діти зможуть українською, феліокве в Символі Віри дитина-греко-католик може не вживати, у греко-католиків, особливо в храмах студитів є така практика). Чи як? Допоможіть, будь ласка.

    Ми з дівчиною ходимо почергово до різних храмів: в одну неділю – до православного, в іншу – до греко-католицького (таїнства, зрозуміло, кожен приймає в себе, бо це ж гріх православному до прикладу сповідатися чи причащатися у греко-католицькій церкві, чи навпаки), поважаємо віру одне одного і не хочемо когось з нас змушувати змінювати віросповідання, тим більше, що ми – щирий православний і щира греко-католичка, справжні, а не номінальні. Так само і з дітьми можна буде ходити до православних і греко-католицьких церков разом, лише одна дитинка буде з батьком у православній церкві сповідатися-причащатися, друга дитинка – з мамою у греко-католицькій. Ми вже це обговорювали, нас обох такий вихід повністю влаштовує.

    То як бути з обіцянками виховати дитину в православній чи греко-католицькій вірі?

    Дуже сподіваюся, що Ви, хтось із кліриків Преображенського собору, нам допоможете, поясните і порадите. Вибачте, що таке довге питання і розмірковування, я думаю, Ви розумієте, як для нас важливе це питання.

    P.S. Чи я неправильно розумію, і дозвіл треба отримувати тільки у того єпископа, у храмі якого вінчатимуться (наприклад, якщо вінчатимуться у греко-католицькій церкві, то дозвіл отримує наречена у греко-католицького єпископа і дає обітницю щодо дітей йому; а якщо вінчатимуться у православній церкві, то дозвіл отримує наречений у православного єпископа і дає обітницю щодо виховання дітей йому)? І тоді проблема з подвійною обіцянкою, яку неможливо реалізувати, зникає?
    Але тоді, якщо так, як нам виховати діток одне у православній вірі, інше – у греко-католицькій? Ніхто з нас мабуть тут не поступиться, і батьки наші будуть очевидно проти, її батьки – щоб дітки були православними, мої – щоб греко-католиками. Як тут дотримати принцип рівності?

    Допоможіть, будь ласка, на Вас одна надія. Врятуйте майбутнє наших почуттів!

    • Слава Богу навіки!
      Шановний Сергію! По-перше, вочевидь мається на увазі благословення на вінчання в тій конфесії, в якій, власне, будете вінчатися. Тобто, там, де й хреститимете дітей.
      Але ви маєте бажання хрестити дітей в різних конфесіях, і це стає наступним питанням.
      В такому разі можу вам порадити вінчатися в тій церкві, де будете хрестити першу дитину, яку подарує вам Бог. І давати обіцянку саме щодо першої дитини.
      Щодо інших дітей (дай Бог їх вам стільки, скільки забажаєте), то будете приймати рішення по мірі того, як це відбуватиметься.
      Спілкувався із православними священиками в Польші, де багато подібних ситуацій, і вони розповідали, що частіше за все діти ходять до тієї церкви, куди ходить мати. Бо поки діти маленькі, то зазвичай мати проводить з ними більше часу. Звісно, у вас може бути свій варіант.
      Добре, що хоч наші церкви визнають таїнства одне одного.
      З повагою, священик Андрій.

      • Дуже дякую Вам! Усе зрозумів.

        А щодо участі священика з іншої конфесії, я читав, що якщо наприклад вінчання здійснює греко-католицький священик у греко-католицькій церкві, то можлива участь в таїнстві православного священика, який виконуватиме певні допоміжні функції, і, відповідно, навпаки – якщо вінчатиме православний у православній церкві, то можлива участь греко-католицького священика з допоміжною роллю.
        Що Ви можете про це сказати, як це на практиці, можливо, Ви знаєте?

        • На практиці таке може бути. Священики в такому разі не співслужать, просто той, хто в гостях, може щось допомогти, не вдягаючись у богослужбові ризи.

    • слава навіки. Вінчатися можно в тому разі, коли перший чоловік чи дружина померли, тобто вдови можуть вінчатися знову. А якщо перший шлюб розпався, і було оформлене розлучення, тоді новий церковний шлюб можна брати тільки з благословення єпископа. З повагою, священик Андрій.

  39. В мене виникла така ситуація, хлопець був одружений і пошлюблений, з жінкою зараз не живе,дітей немає, державний шлюб розірвали. Закохався в дівчину, але вона, тобто я, не знає як бути. На розірвання шлюбу чекати довго, а поки шлюб не розірвуть інтимних стосунків мати з ним не хочу, щоб не грішити. І не знаємо як бути,бо він пообіцяв що не торкнеться мене поки церква не дасть розлучення,але на довго його терпіння не вистачить. Що робити, і як зробити правильно? Допоможіть нам!

    • Шановна Вікторія,
      У Вашій ситуації, якщо ці стосунки серйозні, ніщо не перешкоджає зареєструвати державний шлюб і після цього просити про благословення на шлюб церковний. Якщо Ви живете в Києві, то запрошуємо також Вас на сповідь і бесіду зі священиком з цього питання. З повагою, священик Андрій

  40. Слава Богу. В нас склалася така ситуація. Зустрічаємось з хлопцем вже 5 років. Я – православна, він – п’ятидесятник. Спочатку я цьому не дуже придавала значення, бо він говорив, що якщо треба буде, то повінчаємось. Зараз, коли вже хотіли б одружитися, виникають суперечки, оскільки він категорично відмовився вінчатися, а я йому говорю, що без вінчання жити неправильно. При цих суперечках, всеодно любимо один одного. Як далі бути не знаю. Допоможіть порадою. Наперед вдячна.

    • Навіки слава! Шановна Вікторія, в такому випадку, якщо шлюб буде зареєстровано відповідно до державних законів (розпис), це вже буде шлюб, хоч і не вінчаний. Але це не буде гріх. Вінчатися можна тільки тоді, коли обидва – чоловік і дружина – приймають це таїнство по вірі. З повагою, священик Андрій.

  41. Слава Ісусу Христу. Ми з хлопцем живемо разом вже 5 років. хочемо одружитись,але державний шлюб взяти не можемо,так як живемо за кордоном і в нього немає паспорта (він пробує виробити певні документи на легалізацію),лише внутрішній. наше консульство не хоче допомогти… Чи можемо ми взяти шлюб церковний, а через 6-12місяців одружитись в РАГСі? Не хочемо жити в гріху. Дякую

    • Слава навіки! Потрібно особисто розмовляти зі священиком тієї церкви, де маєте намір вінчатися. Це може бути дозволено, але в тому разі, коли священик знайомий з вами і може побачити серйозність ваших намірів. З повагою, священик Андрій.

  42. Слава Ісусу Христу!
    Маю таке питання,зустрічаємось з хлопцем я хрещена у упц кп а він упц мп,літом маємо брати шлюб і виникає спір у якій церкві.священник церкви кули ходить чоловік говорить про те шоб я прийняла хрещення мп так як була в нього в сповіді і причасті..і якщо повінчаємось в упц кп то чоловік не зможе приймати більше причастя в церкві мп..як поступити не знаю!

    • Слава навіки!
      Шанова Іванно, як прикро, що через церковне розділення трапляються такі ситуації.
      Чому б вам не обвінчатися в нашому соборі?
      Я би радив вам заради миру обвінчатися в тій церкві, куди ходить Ваш чоловік, а якщо наполягатимуть на тому, щоб Ви перехрестилися, то не поспішайте. Можна і взагалі почекати з вінчанням, а тільки зареєструвати шлюб, і це не буде гріхом. З повагою і побажанням вирішити цю ситуацію, священик Андрій.

  43. Слава Ісусу Христу! я і мій хлопець чотириюрідні брат і сестра ( тобто мій прадідусь і його прабабуся були рідні брат і сестра) чи є це гріхом і чи дозволяється в такому випадку вінчатись ?

    • Слава навіки! Шановна Маріє, чотириюрідні брат і сестра можуть вінчатися без жодних перешкод. З повагою, священик Андрій.

  44. Доброго дня!Будьте такі ласкаві. Допоможіть розібратися. Нас з чоловіком повінчали, але не дали ніякого документу, сказали принесете свідоцтво з загсу, випишемо. Як назвати такого роду відносини?

    • Доброго дня! Шановна Ольго, якщо ми не знаємо молодих, то перед вінчанням також просимо їх показати свідоцтво про шлюб. Це є нормальна практика. Але якщо вас вже повінчали, то чому не видали свідоцтво про вінчання – важко сказати. З повагою, священик Андрій.

  45. Доброго дня.
    Підкажіть будь-ласка що робити із свічками після вінчання?
    Їх обов’язково віддати до церкви, чи можна залишити собі?

    • Доброго дня! Шановна Тамаро, зазвичай вінчальні свічки віддають молодим. З повагою, священик Андрій.

  46. Прошу Вашоі поради. Чи можна відмовитися від запрошення стати вінчальними батьками,ми ходими до Церкви КП,а молоді до МП

    • Шановна Тетяно, ми не знаємо, хто такі “вінчальні батьки”. Якщо це якийсь народний звичай, то люди самі можуть приймати рішення щодо того, погоджуватися їм на таку пропозицію чи ні. З повагою, священик Андрій.

  47. Доброго вечора. Підскажіть як правильніше діяти в ситуації коли чоловік пішов від мене до батьків. Причиною називає -розлюбив. Іншої жінки немає. Ми вінчані.
    Бажаю отримати пораду, бо спроби поговорити не принесли результату, він ще більше закривається і стає категоричним в своєму рішенні піти назавжди.. По його словам не хоче зберігати цей шлюб, хоча одружені більше 5 років, і дуже поважали один одного і розуміли. З його слів я зробила висновок що він не любить мене вже близько року але через те, що поважав і тд. не поспішав піти. Але зараз каже прийшов час. Дітей немаємо, це його так само гнітило. Зовсім не розумію що робити далі.. Чи може Бог хотіти розділити двох людей? І чи є таке поняття як доля? В даному випадку він так і казав, “може ми не доля один одному, тому і дітей немає..”? Буду вдячна за відповідь і пораду. Тому що маю намір дати йому час розібратись в собі.

    • Шановна Тетяно, такі питання вкрай важко обговорювати заочно. Будь ласка, прийдіть до собору на бесіду зі священиком, це можна зробити в будь-який день після вечірні (тобто о 17:40). З повагою, священик Андрій.

  48. Слава Ісусу Христу! Прошу допомоги.
    Ситуація наступна. Чоловік був одружений (по закону, а не вінчаний), женився бо жінка завагітніла. В тому шлюбі родився син.Життя там в сімї не йшло. Далі його забрали в Ато і його жінка зрадила йому -завагітніла від іншого і подала на розвід, поки той був на війні. Їх розлучили.
    Я також мала законний шлюб (8 місяців, чоловік виявився алкогольно залежним і ми розвелись). Шлюбовані ми не були.
    Коли він прийшов з АТО ми дуже добрі мали відносини,подали заяву на одруження, я завагітніла і ми рішили обвінчатись, щоб дитинку народити в шлюбі. Признаюсь чесно, я збрехала в церкві – і приховала наші перші законні шлюби, просто сказала, що ми вже одружені.
    Чи потрібно було нам просити благословеня перед шлюбом і дозвіл на повторний шлюб? бо думаю, що я згрішила і тепер розкаююсь за свій гріх, так як дитинку я втратила одразу ж після шлюбу і відносини з чоловіком у нас зараз просто нестерпні. Чоловік сказав, що буде подавати на розвід.
    Чи це за розкаююсь за свій гріх? Чи шлюб взагалі наш дійсний? чи можна ще якось врятувати ситуацію? не хочу я розводитись, люблю його.

    • Слава навіки! Шановна Наталія, такі питання краще за все обговорювати не заочно онлайн, а в бесіді зі священиком. Запрошуємо Вас до Спасо-Преображенського собору на сповідь або просто на бесіду – в будь-який день після вечірні, тобто о 17:40. Заочно можу тільки сказати, що, оскільки Ви і теперішній Ваш чоловік не були вінчані в перших шлюбах, і віннчання в обох вас було перше, то ви не згрішили в цьому. Що ж стосується теперішнього життя, тот тут заочно не можна давати поради. З повагою, священик Андрій.

      • Дякую Вам за відповідь. Обовязково прийду. Справді потрібно поговорити і порадитись.

  49. Слава Богу ! У нас склалася ситуація , описана вище -він православний ,вона – греко-католичка . Шлюб хочуть брати в храмі УПЦ МП .Архієпископ вимагає “перехрещення”.Невже щоб отримати благословення ,потрібно звернутися до митрополита Онуфрія ?

    • Слава Богу навіки! Шановна Єлено, ми не можемо відповідати на питання, чому так чи інакше діють в якійсь єпархії. За Основами соціальної концепції УПЦ такий шлюб вінчати дозволяється, коли батьки пообіцяють хрестити дітей в Православній Церкві. Хрещення УГКЦ ми визнаємо, як взагалі хрещення Католицької Церкви. Немає підстав турбувати єпископа, коли все зрозуміло з офіційних церковних документів. З повагою, священик Андрій.

  50. Слава Ісусу Христу! Просимо допомоги.
    Наша донька виходить заміж і коли постало питання де брати шлюб батьки нареченого категорично наполягають щоб це було в УПЦ. Донька хрещена в УПЦ КП і вже багато років є прихожанкою УГКЦ: там вона сповідається та причащається. На шлюб в УПЦ ми погодилися, але коли прийшли до священика домовлятися про вінчання він сказав, що обов’язково потрібно перехрести доньку. Тоді ми звернулися до іншого священика який сказав, що перехрещувати не потрібно, але потрібно здійснити таїнство миропомазання. Підкажіть як нам бути якщо таїнство хрещення та миропомазання здійснюється тільки раз.

    • Слава навіки! Шановний пане Віталію, ми не в змозі давати відовідь щодо того, чому так або інакше радять поступати в інших храмах. Відповідно до Основ соціальної концепції УПЦ (а також РПЦ) дозволяється вінчати шлюб із вірянами Католицької Церкви, якщо подружжя погоджується в майбутньому хрестити дітей в Православ’ї. Тож, якщо ваша донька є вірянкою УГКЦ, офіційні документи УПЦ дозволяють вінчати цей шлюб. Це все, що можу сказати. З повагою, священик Андрій.

  51. Доброго дня! Маю таке питання, я одружена ( не вінчані) вже 7 років, є дитина, але з чоловіком нормально не живемо, в моєму житті з’явилася інша людина, яка пропонує мені розлучитися, і обвінчатися з ним. Я розумію, що за великим рахунком, це розлучення через іншого… Дуже хвилююся, що Бог мені цього не пробачить, і наступний шлюб не благословить. Прошу Вашої думки, що робити, щоб не прогнівати Бога.Дуже дякую!

    • Доброго дня, Ірино! Зберігати сім’ю, яку маєте. А для подальшої розмови – приходьте говорити зі священиком. Кожного дня на вечірні з 17:00, будь ласка. З повагою, священик Андрій.

  52. Доброго дня!Допоможіть розібратися,я Римокатоличка,була одружена з Грекокатоликом та вінчана в греко-католицькій церкві,в шлюбі ми прожили недовго, через півтори року розлучилися,дітей небуло у нас!Розірвали шлюб тому що не зійшлись поглядами,життя разом ставало нестерпним,в кінці ми рішили розлучитися!Після розлучення я довгий час була одна,близько 5-ти років,недавно я вийшла заміж в друге,чоловік Греко-католик,та митільки в Загсі розписалися,зараз я вагітна,Дуже хочемо повінчатись,та чи можливо це?я ж вже була вінчана в першому шлюбі?Дякую за відповідь!

    • Доброго дня, Наталія. Це питання до знавців канонічного права Католицької Церкви, а не до нас. Зверніться, будь ласка, до костьолу або до єпархіальної влади Католицької Церкви там, де живете. З повагою, священик Андрій

  53. Добрий день! Скажіть будьласка як церква відноситься до такою традиції на весілля як запалення весільного вогнища, коли молоді держать одну спільну велику свічку а батьки від неї запалюють свої свічки бажаючи їм затишку і любові? Дякую.

    • Доброго дня! Це не є церковним звичаєм, але не є і язичницьким. Тож, ставимося до цього нейтрально. З повагою, священик Андрій.

  54. Доброго дня! Ми – хрещені. Я – правослована. Наречений належить до старокатолицької церкви. Ми хотіли б обвінчатися у церкві. Наслухалися і начиталися на тему вінчання, коли подружжя належить до різних конфесій. Я зрозуміла, що вінчання можливе у православній церкві, якщо він прийме православ’я, або в старокатолицькій церкві, якщо я перейду в його віру. Ні я, ні він не готові переходити в іншу віру. В одній церкві вже задали це питання, і священник почав давати оцінку шлюбу, яким він буде, якщо я вінчатимуся в католицькій церкві. Порадив, щоб наречений переходив у мою віру. Зрозуміло, що кожна людина виросла в своїй вірі, і тому питання про перехід у іншу віру викликає негативну реакцію. Прошу не давати оцінку такому шлюбу, а порадити, як бути в цій ситуації? Як нам повінчатися? Чи є взагалі вихід з цієї ситуації, якщо кожне з подружжя бажає залишитися у своїй вірі? Заздалегідь дякую за відповідь.

    • Доброго дня, Ольго. Звісно, рішення є, і воно знаходится в офіційному церковному документі – “Основах соціальної концепції”. Вас можна вінчати у Православній Церкві, якщо Ваш наречений погодиться з тим, щоб ваші майбутні діти були хрещені також у Православній Церкві. З повагою, священик Андрій.

  55. І ще ,якщо ви можете ,будь ласка,порадьте якусь хорошу книжку почитати про шлюб,подружжя чи ще щось таке ,що вважаєте корисним знати ..Дуже дякую .

  56. Доброго дня. Ми з нареченим після вінчання хочемо влаштувати банкет, на якому буде тамада, музика, конкурси і обряди. Прибудуть гості для розділення цього свята. Скажіть будьласка як церква відноситься до банкету після вінчання? Бо розпись у нас буде серед тижня і ніхто приїхати на неї не зможе. Заздалегідь дякую за відповідь.

    • Доброго дня, Юлія. Відверто кажучи, питання здивувало. Згадаймо, що перше чудо Ісус Христос створив на весільному бенкеті, перетворивши воду на вино. Переконаний: Бог хоче, щоб люди раділи справжньою і повною радістю. З повагою, священик Андрій.

      • Доброго дня. Ми з чоловіком розписани по державному. Але чоловік був одружений через зраду жінки розлучилися. Чи можна нам по вінчаться. Але я не можу джумаю що люди багато будуть на мене дивиться.

        • Вам можна вінчатися, тільки спочатку потрібно благословення єпископа на це. Прийдіть до собору, ми пояснимо вам, як про це попросити. З повагою, священик Андрій

  57. Скажіть, будь ласка, що робити, якщо ми вінчані в суботу. Так вирішували батьки 18 років назад? А тепер прочитала, що цього робити не можна було.

    • Шановна Наталія, нічого страшного. В деяких церквах по суботах вінчають. Це не є догмат, а тільки традиція. З повагою, священик Андрій.

  58. Слава Ісусу Христу. Підкажіть чи може бути свідком при вінчанні і тримати корону вагітна жінка? (Вона живе з другим чоловіком і з ним не вінчана і вагітна.)

    • Слава навіки. Вагітність не накладає жодних обмежень на участь в церковних таїнствах. З повагою, священик Андрій.

  59. Скажіть будь – ласка, чи можуть взяти шлюб хлопець з дівчиною, якщо мати одного є хрещеною для іншої?

  60. Доброго дня! У нас скоро вінчання у соборі. Я з Західної України і у нас по традиції наречені після шлюбу кидають гостям цукерки (чи просто роздають). У Спасо-Преображенському соборі можна так робити?

    • Христос воскрес! Роздавати цукерки – будь ласка, а ось кидати у нас не прийнято. З повагою, священик Андрій.

  61. Слава Ісусу Христу! Підкажіть будь ласка. Я греко-католик, мій хлопець православний, був у державному шлюбі і приймав вінчання. Зараз він розлучений через РАЦС. Я не була ще у шлюбі.Мої батьки кажуть, що шлюб у церкві нам не дадуть і він несе гріх. Скажіть чи моя церква дозволить нам прийнтяти Таїнство вінчання?

    • Христос воістину воскрес! Шановна Таню, в Православній Церкві такий шлюб може бути вінчаний тільки з благословення єпископа. Вашому нареченому потрібно звернутися до місцевого єпископа з проханням про благословення. З повагою, священик Андрій.

  62. Доброго дня!
    В мене є питанячко…Я ще не брала шлюб,хочу взяти, але мій майбутній чоловік має чи можна якось його розірвати?

    • Доброго дня! Шановна Ірино, поняття розриву церковного шлюбу не існує взагалі. Може бути тільки благословення на другий шлюб (вінчання). Благословення на другий шлюб може бути дане тільки тій стороні, яка не є причиною розриву попереднього шлюбу. Для цього чоловікові потрібно взяти в єпископа благословення на другий шлюб, і тільки тоді можна вінчатися. Для цього потрібно звернутися в єпархію там, де ви живете. Якщо ви хочете вінчатися у нашому соборі – то можете прийти до нас та тут ми детальніше пояснимо це. З повагою, священик Андрій.

  63. Доброго дня! Я хрещена в Православній церкві, з першим чоловіком вінчана в Греко-католицькій церкві. Шлюб дуже швидко розпався, через неготовність до нього. Чи може Православна церква розірвати шлюб який був здійснений в Греко-католицькій церкві, і вінчати знову? Наперед вдячна за відповідь.

    • Доброго дня! Шановна Наталія, Православна Церква не може визнати такий шлюб недійсним. Але може дозволити вінчатися в Православній Церкві – за умови, якщо на це благословить єпископ. Потрібно пояснити єпископу цю ситуацію та попросити його благословення. До того ж, новий шлюб, про який йдеться, має бути вже укладений відповідно до державного законодавства. З повагою, священик Андрій.

  64. Доброго дня! Ми з чоловіком хочемо повінчатися, але ми є родичі. Я і його батько є троюрідними неповнорідними братом і сестрою. Чи можемо ми повінчатися? Дуже дякую за відповідь.

    • Доброго дня! Шановна Катерино, цей шлюб може бути вінчаний з благословення єпископа. З повагою, священик Андрій

    • Доброго дня! У липні піст до 12 числа, тому вінчатися можна починаючи з 12.07. З повагою, священик Андрій.

  65. скажіть будь ласка чи можна вінчатися у вишиванці чи потрібно купляти біле плаття…. весілля не буде тільки заручини і вінчання…

    • Так, можна вінчатися у вишиванці та взагалі у будь-якій сукні чи пристойному одязі. З повагою, священик Андрій.

  66. Чи можна брати шлюб в місті, де ні я, ні наречений не прописані. Чи потрібно брати шлюб тільки в тій церкві в яку ходжу я або наречений чи можна в будь якій церкві ?

    • Можна в будь-якій церкві, якщо ваш шлюб вже буде зареєстрований і покажете свідоцтво про шлюб.

  67. В мене у квінтні померла двойорідна сестра 27 років їй було, вкінці липня хочемо розписатись і взяти шлюб, можна відсвяткувати це весело, гучно чи краще скромно в сімейному колі без музики?

    • Доброго дня, Юля. Оскільки сорок днів вже минуло, то Ви можете влаштовувати і так, і так – як Вам буде до душі. Немає гріха в тому, щоб робити весілля після того, як траурні дні минули. З повагою, священик Андрій.

  68. Доброго вечора!ми кохаємо один одного,чи можна нам вінчатися якщо я була вінчана (мій чоловік помер)але він є хресним батьком мого сина і підчас вінчання був нашим свідком?

    • Доброго дня, Юлія. Це можна з благословення єпископа. Якщо ви хочете вінчатися в нашому соборі, зверніться до когось із наших священиків у соборі за роз’ясненням. З повагою, священик Андрій

  69. Слава Ісусу! Підкажіть, будь ласка, чи можу я із нареченим повінчатися, якщо ми є хрещеними батьками одної дитини (дівчинка). Дякую за відповідь.

    • Слава Богу навіки. Так, це можна, бо канонічних перешкод для такого шлюбу немає. З повагою, священик Андрій.

  70. Слава Ісусу! Підскажіть чи я перед Богом являють хрещеною матір’ю, якщо в церкві не була і не хрестили. Дівчинка родилась 7-ми місячна її похрестили в лікарні на другий день народження.Я присутня не була, мене вписали як матір хресну. Скажіть я перед Богом хрещена матір чи ні? Чи нам потрібно робити?

    • Слава навіки! Шановна Світлано, Ви є хресна матір, якщо Вас записали з Вашої згоди. Будьте добрим прикладом для дитини – прикладом християнського життя, моліться за неї та будьте тою людиною, кому дитина завжди зможе довіритися. Це і буде Ваш важливий внесок як хрещеної матері. З повагою, священик Андрій.

    • Доброго дня. Ваше питання не зрозуміло. Якщо йдеться про другий шлюб, то для вінчання потрібно благословення єпископа. Якщо про той самий шлюб, то який сенс вдруге вінчатися? Поясніть, будь ласка. З повагою, священик Андрій.

  71. Доброї ночі. В мене з хлопцем склалася така сиьуація. Мої батьки категорично проти того щоб ми були разом і всіляко стараються це влаштувати. Ми не можемо одружитися, тому щоб бути вічно разом якщо не з штампом в паспорті, то хоч на небесах ми хочемо повінчатись. Скажіть будь ласка чи можна повінчатись в такій ситуації. Просто іншого виходу ми не бачимо.

    • Доброго дня, шановна Василино. У такій ситуації вас можуть повінчати там, де вас добре знають, тобто де ви є парафіянами. Чесно кажучи, я не розумію, чому ви не можете розписатися. Якщо ви повнолітні люди, то для розпису дозвіл батьків не потрібний. А як може вінчати вас священик, який не знає вас, коли немає свідоцтва про реєстрацію шлюбу?

  72. Слава Ісусу Христу! У мене виникло таке питання. Ми з майбутнім чоловіком готуємось розписатись і взяти шлюб. Нам в православній церкві Київського Патріархату сказали, що на вінчання потрібні вінчальні ікони, що має бути пара. Це має бути два окремо Марія і Ісус, чи може бути один, але родина -Марія, Йосиф і Ісус…оскільки нам його подарувала мама??? буду щиро вдячна за відповідь.

    • Слава навіки! Шановна Юлія, сам чин вінчання не вимагає використання вінчальних ікон взагалі. Але зазвичай беруть пару ікон. Як на мене, цілком може бути і ікона Святої родини. Але краще Вам було б такі речі запитувати безпосередньо у тій церкві, де збираєтеся вінчатися. З повагою, священик Андрій.

  73. Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, чи можна вінчатися 09.09.2017 року, оскільки весілля у цей же день, у церкві українського патріархату нам сказали, що можна, люди кажуть – що в суботу заборонено. В понеділок 11.09.2017 року – Усікновення (заборонено вінчатись), в переддень Усікновення 10.09.2017 року – також заборонено. Як вийти з даної ситуації?

    • Доброго дня, Яно. Так, зазвичай у суботу не вінчають, як і у переддень Усікновення. Але можна повінчатися у п’ятницю, 8 вересня. З повагою, священик Андрій.

  74. Доброго дня.Ми з хлопцем хочемо повінчатися,але річ в тому що я ходжу до греко-католицької церкви,а він до православної.Що робити,чи можна так вінчатися.А ще ніхто з нас не був у цивільному шлюбі і мені немає ще 18 років.Підкажіть будь ласка.

    • Доброго дня, шановна Леся. Такий шлюб можна вінчати в Православній Церкві, якщо ви разом із нареченим пообіцяєте, що будете в Православній Церкві хрестити ваших майбутніх дітей. Щодо повноліття – ваш шлюб може бути вінчаний після того, як ви надасте свідоцтво про державну реєстрацію шлюбу. З повагою, священик Андрій.

  75. Слава Ісусу Христу!
    Підкажіть, будь ласка, у п’ятницю 2 вересня 2017 року вінчають?

    І ще будь те люб’язні роз’яснити чи є якісь особливості у пості і сповіді перед вінчанням? А також, чи потрібно сповідатися перед шлюбом в тих гріхах, в яких раніше вже сповідався(наприклад, незбереження целомудрія) ?

    Дуже дякую!

    • Слава навіки! Так, 2.09.2017 можна вінчатися. Підготовка до сповіді та причастя – як завжди. Дивіться відповідні статті на нашому сайті у розділі “Найпоширеніші питання”. На сповіді не потрібно називати знову гріхи, в яких раніше розкаювалися та які після того не повторювали. З повагою, священик Андрій.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *