Богослужіння у неділю Хрестопоклонну

Сьогодні, 11 березня, у третю неділю Великого посту в нашому соборі служили дві Божественні літургії. Ранню очолив протоієрей Віталій Машинський, а пізню – благочинний собору протоієрей Валерій Кравець у співслужінні духовенства храму та разом із вірним народом Божим. Ця неділя є серединою святої Чотиридесятниці – неділею Хрестопоклонною. Вчора на всеношній на сереедину храму було висенено хрест із часткою животворчого древа Хреста Господнього. Після Апостолу проповідував протодиякон Сава Заріцький, проповідь після Євангелія сказав протоієрей Андрій Дудченко. За богослужінням посилено молилися за здоров’я архієпископа Макарівського Іларія (Шишковського), з яким вчора стався інсульт.

За сприяння голови Парафіяльної ради Ігоря Лисова Божественна літургія транслювалася наживо на нашому сайті та на YouTube-каналі Спасо-Преображенського собору.

Винесення Хреста Господнього:

Читання Апостолу:

Проповідь протодиякона Сави Заріцького на Апостол:

В ім’я Отця і Сина і Святого Духа!

У сьогоднішньому посланні апостола Павла до євреїв ми чули опис того, яким має бути священик. Священик – це не просто людина, яка сама обрала цей шлях, а людина, яка була покликана Богом! «I ніхто сам собою не приймає цієї честі, але покликаний Богом», – написав апостол Павло. І далі ідуть слова, звернені до Спасителя: «Ти — Священик повiк за чином Мелхиседековим».

Хто ж такий Мелхиседек? Що це за людина, з якою порівнюють Самого Спасителя? Це ім’я перекладається як «мій цар – справедливість». Із книг Старого Завіту ми знаємо, що Мелхиседек був царем Салиму — міста, що стояло на місці теперішнього Єрусалиму. Мелхиседек був священиком Бога Вишнього. Він благословив праотця Авраама та прийняв від нього десятину, коли той повертався з перемогою після поєдинку з чотирма східними царями. Переможець-Авраам приніс Мелхиседеку десятину від завойованого.

За словами апостола Павла, Мелхиседек користувався великою популярністю, а його священство визнавав не тільки Авраам, але й східні царі. Тобто, священиком його вважали і приятелі, і вороги.

Розповідь з апостольського послання про благословення та оплату десятини Авраамом Мелхиседеку ми маємо розуміти як прообраз підпорядковування Старого Завіту Новому. Тут Авраам виступає як прообраз Старого, а Мелхиседек — Нового Завіту.

Варто зауважити, що Мелхиседек є одним із служителів істинного Бога у Старому Завіті, хто не належав до левітського священства Аарона (якого ще на той момент і кілька століть по тому не було). Тож через постать Мелхіседека демонструється, що спілкуватися з Істинним Богом можуть не лише представники певної національності, а усі люди. Для перших християн це було свідченням того, що послідовниками Христа можуть бути не лише іудеї. А для кожного з нас сьогодні це нагадування про те, що істинне християнство – це не національність чи культурна традиція, воно не передається у спадок.

Амінь.

Читання Євангелія:

Повний запис відео буде доступний для перегляду після обробки на сервері:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *